Skip to content →

Tesla Model S – Masina viitorului

In ceea ce priveste tehnologia masinile au progresat constant. Dar toate progresele au fost minimale. Avem acum masin cu cilindree redusa si putere crescuta. Avem motoare care polueaza si consuma mai putin. Chiar zilele trecute am aflat ca un Golf 6 poate sa aiba un consum de doar 3.5% pe autostrada, ceea ce e incredibil. Dar nici una din aceste imbunatatiri nu se poate compara cu progresul oferit de Tesla Model S.

Tesla Model S
Tesla Model S

Nu mi-am imaginat vreo data ca o masina poate sa fie atat de revolutionara. Tesla Model S are o putere de 416 cai putere, poate ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 4.2 secunde (chiar 4 secunde conform unor review-uri) si are o autonomie de 426 km. Si este 100% electrica.

Dap, Model S este o masina electrica. Asta inseamna ca „un plin” (defapt o incarcare) este de cateva ori mai ieftin decat in cazul unei masini normale. Inseamna ca aceasta masina nu are transmisie sau cutie de viteze, si toata puterea motorului, toti cei 416 cai putere sunt disponibili la orice turatie, in orice moment. Ceea ce inseamna ca absolut nimic (cu exceptia super masinilor de milioane de euro) nu pote fi mai rapid intr-un demaraj. Si nu polueaza. Deloc.

Masinile electrice au fost evitate datorita multor probleme. Una din ele fiind: unde o incarci? Model S poate fi incarcat oriunde exista o priza. In SUA (unde se vinde momentan) au inceput deja sa apara sute de statii de incarcare Tesla unde iti poti face „plinul” absolut gratuit. In ceea ce priveste timpul de incarcare, in cam 20 de minute poti sa ai deja suficient curent in baterie pentru inca 240 km daca gasesti o statie de incarcare Tesla. La o priza normala poti incarca pentru 100 km in doar o ora, ceea ce inseamna ca intreaga baterie se incarca in patru ore si ceva. Nu e rau deloc, daca faci si un calcul in privinta costului, un „plin” care garanteaza o autonomie de peste 400 km costa undeva in jur de 60 – 80 RON.

Tesla Model S vine echipata cu cele mai noi tehnologii. Masina este practic un gadget. In consola se afla un display de 17 inch pe care poti sa ai GPS-ul, poti sa vezi ce-i in spatele masinii printr-o camera si poti chiar sa intrii si pe internet. Partea cea mai buna este ca masina primeste periodic update-uri de software care o invata sa faca lucruri noi si ii imbunatatesc performantele. Exact ca un smartphone.

Cel mai socant lucru legat de aceasta masina este ca nu scoate absolut nici un zgomot. Motorul are un diametru de doar 30cm si este silentios. Asta inseamna ca masina are portbagaj si in fata si in spate. Intre locurile din spate nu exista nici o umflatura, pentru ca masina nu are transmisie. Pe scurt, este cea mai incapatoare masina de dimensiunea ei, oferind mult spatiu de depozitare si trei locuri extrem de confortabile in spate.

In materie de siguranta Tesla Model S tocmai a luat cel mai inalt scor in SUA. Fiind mult mai sigura decat orice SUV sau mini van. Tot spatiul disponibil in masina ii ofera o putere de atenuare a impactelor mult mai mare.

Singura problema este pretul. Pleace de la 60.000 de dolari. Probabil mult mai scump in Europa. Iar un model mai „full option” sare de 100.000. Dar asta se va schimba. Model S este de-abia prima iteratie a acestui nou tip revolutionar de masina. Modelul urmator va costa de doua ori mai putin. Cel putin acesta este obiectivul Tesla. Si pe masura ce tehnologia evolueaza pretul se va reduce si mai mult. Singurul lucru de care Tesla are nevoie sunt oameni care vor cumpara masina acum, cat inca este la inceput si scumpa. Din fericire Tesla Model S se vinde foarte bine, cam la fel de bine ca orice masina de lux la acea categorie de pret. Nici nu e greu de inteles de ce. Nu prea exista nimic la acei bani care sa rivalizeze in materie de tehnologie si performanta.

Singurul lucru la care pot sa ma gandesc este ca aceasta maisna incredibila, probabil cea mai revolutionara de la Ford Model T in coace, este de-abia versiune unu. Imaginati-va cum vor fi urmatoarele.

Va las cu doua revew-uri foarte bune. Sa visam zic:

Published in gadget stiinta

3 Comments

  1. Ghest Ghest

    Desi foarte rare, exista cazuri in care iphone-uri si „galaxii” au explodat prin buzunare. Nu vreau sa ma gandesc la ce se poate intampla cand podeaua masinii(sub care este o „patura” de baterii) ar pati la fel.
    Nu stiu daca Tesla va fi masina viitorului, dar masina electrica sau care merge pe pasta de alge, in mod sigur.

    • Tesla S este doar un pas dintr-o strategie mai complexa. Reprezinta doar viitorul, evident ca nu va deveni mainstream.

      In ceea ce priveste bateria, n-ar trebui sa fie probleme. Pentru ca nu e una singura, sunt sute de baterii mici. Si daca una bubuie nu-i problema. Sigur, va trebui sa treci pe la un service, dar in nici un caz nu explodezi.

      Motoarele pe „pasta de alge” sunt la fel de ineficiente ca cele pe benzina. Sunt aproape identice, tot pe combustie interna merg. Si problema cu algele este ca n-ai cum sa cultivi suficiente pentru toata industria auto. De-abia de-ajunge spatiul disponibil pentru soia si vite 🙂

  2. […] incandescente prin magazine). Chiar si in industria auto se petrec revolutii. Elon Musk a denumit brand-ul de masini electrice care au inceput sa schimbe industria auto in onoarea marelui inventator. Pana la urma, chiar si […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bitnami