Nokia compara camera din Lumia 928 PureView cu iPhone 5 si Galaxy S III intr-un efort inutil de marketing prost

N-am sa inteleg cum companii gigantice, precum Nokia, n-au inteles inca principii de baza ale marketing-ului. Mai jos puteti vedea un film realizat prost cu smartphone-ul Lumia 928 PureView. Ulterior imaginea este comparata cu filmari din iPhone 5 si Galaxy S III:

Ideea e simpla: Nokia Lumia 928 PureView are cea mai buna camera, nu-i asa ca vrei sa cumperi unul? Hmm. Nu. De ce? Pentru ca mesajul este transmis foarte prost.

In primul rand Nokia compara camera ultimului smartphone pe care il va lansa cu un model mai vechi de Samsung Galaxy. S III-ul este depasit, comparatia ar fi trebuit sa fie facuta cu S IV. Pana si iPhone 5 este un telefon vechi, in mai putin de 4 luni Apple va lansa urmatorul model de iPhone. Echipa de marketing de la Nokia ori se misca foarte greu, si acreat filmul inainte sa apare S IV si de-abia l-a lansat, ori chiar crede ca suntem suficient de prosti incat sa nu stim ca Samsung a mai lansat un smartphone intre timp. Si unde este HTC One (telefonul cu cea mai buna camera in momentul de fata) in toata treaba asta?

In al doilea rand unghiul din care s-au realizat filmarile cu fiecare telefon este cel mai favorabil ales pentru Lumia 928 PureView. Celelalte doua smartphone-uri filmand dintr-un unghi mai prost, chiar daca Lumia ar fi castigat oricum intr-o comparatie corecta. In alte cuvinte au trisat de dragul de a faca o reclama mai dramatica.

Nokia mizeaza pe prostia potentialilor clienti. Cred ca vom vedea acest video si vom fugi la magazin sa cumparam un telefon care nici macar nu apare in reclama. Si despre care, in esenta, ni se spune doar ca are o camera bunicica.

Orice posesor de iPhone sau Galaxy stie ca are o camera suficient de buna pe telefon. Eu am un iPhon 4 si sincer, camera este ultimul motiv pentru care mi-as schimba telefonul. Un smartphone este mult mai mult decat un simplu aparat de fotografiat. Oamenii spun, in sondaje, ca importanta camerei este majora, dar in realitate, pentru aproape toata lumea, conteaza mult mai putin.

Nokia n-a reusit sa inteleaga chestia asta. Clientii nu-ti pot spune ce vor, iti pot spune doar cum sa faci un produs putin mai bun, in nici un caz nu te pot ajuta sa creezi un produs revolutionar.

Desi unii oameni vor raspunde pozitiv (online) la acest tip de reclama nimanui nu-i place un laudaros, mai ales cand comparatia se face doar pe punctul forte al produsului si nu per ansamblu. Si Apple se lauda in reclame, dar o face cu un anumit grad de umilitate si rareori isi compara produsele cu competitia. Chiar daca, in multe arii, ar castiga detasat.

Sentimental vorbind, lasand impulsul deoparte, ti-e greu sa te atasezi de un prosdus care-ti spune: “am camera mai bune decat alte doua telefoane tari, nu vrei sa ma cumperi?”. N-ar fi fost mai frumos ca Nokia sa ne spuna:

“Cand am conceput Lumia 928 PureView am aspirat sa cream smartphone-ul cu cea mai buna camera de pe piata, si-am reusit. Lumia 928 PureView te va fascina prin calitatea imaginii. Nu vrei sa-l incerci?”

Oamenii nu cumpara produsul pe care-l faci, cumpara motivul pentru care ai creat acel produs. A inteles cineva de ce a creat Nokia smartphone-ul Lumia 928 PureView? In afara de faptul ca vor sa scoata un profit sanatos? Eu nu.

Pacat. Imi amintesc de vremea cand alegeam sa cumpar smartphone-uri Nokia (6600, 9210, etc.) in ciuda faptului ca aveau o camera foarte proasta in comparatie cu alte telefoane. Si nu ma deranja deloc. Apreciam mult mai mult fiabilitatea telefonului si flexibilitatea oferita de sistemul de operare (Symbian pe vremea aceea oferea aproape cea mai larga selectie de aplicatii).

Sursa: The Verge

Posted in smartphone Tagged with: ,
  • Pe mine a rusit sa ma convinga vreau 4 ca sa le pot fărma, cum? Bineinteles 1 cate 1