Skip to content →

Fenomenul Ice Bucket Challenge este genial, si chiar ajuta

Nu cred ca mai este cineva care inca nu stie de „Ice Bucket Challenge”, provocarea lansata de un baiat care sufera de ALS (Lou Gehrig’s disease). Boala este incurabila si teribila, pentru ca foarte putini oameni sufera de aceasta afectiune, guvernele lumii nu fac mare lucru in acest sens.

Ice Bucket Challenge

Din fericire campania a avut un mare succes. Foarte multe personalitati (de la Bill Gates la Will Smith) au acceptat provocarea. In ciuda acestui fapt exita oameni ofticati de fenomen. De la un redactor Vice care nu crede ca lumea poate fi salvata cu like-uri si bratari de cauciuc, pana la un redactor de la Adevarul care se plange de tot raul din lume, desi n-are nici o legatura cu ALS.

Ce n-au inteles oamenii astia este ca provocarea chiar functioneaza. Si inseamna foarte mult pentru oamenii care sufera de ALS. Pana acum campania a strans 41.000.000$, tinand cont de faptul ca anul trecut pe vremea asta fundatiile care se chinuie sa trateze ALS-ul incasau doar 50.000$ as spune ca Ice Bucket Challenge chiar functioneaza. Si „toti hipsterii” care si-au turnat apa in cap si au share-uit video-uri „inutile” chiar au facut o mare diferenta.

Ca sa fie si mai clar exact cat de mult inseamna acele „like-uri si share-uri inutile” pentru oamenii bolnavi de ALS, unul dintre ei a si facut un video. Incepe ridicol, dar continua prin a exprima exact cat de oribila este boala si ce impact enorm are campania in viata lui. Pe scurt, isi cere scuze celor ofticati de campanie, dar se bucura ca in sfarsit ALS-ul este in centrul atentiei. Si asta conteaza, pentru ca oamenii astia au fost complet ignorati pana acum:

Deci da. Poti sa salvezi lumea cu un like. Pentru ca pana la urma este vorba de awareness. Cu cat mai multi oameni stiu de un lucru, cu atat mai multi oameni vor face ceva pentru acea cauza. Si da, din 100.000 de oameni care dau acele like-uri probabil ca doar cativa chiar doneaza bani. Dar sunt cativa in plus fata de atunci cand nu exista campania. Si conteaza.

Criticile asupra faptului ca multi privesc campania ca pe o simpla distractie sunt justificate. Si in mod clar se putea ca aceasta campanie sa mearga mai bine. Foarte putine video-uri contin si un link cu pagina pe care poti sa faci donatii. Si mai putine explica ce este ALS-ul. Este clar ca se poate mai bine. Fundatiile n-au stiut sa speculeze momentul, puteau, de exemplu, sa ofere pe site-urile lor ghiduri digitale pentru crearea de video-uri in care sa explice ca la sfarsitul video-ului si in descriere trebuie puse niste link-uri. Dar fenomenul i-a luat chiar si pe ei prin surprindere.

Dar asta nu inseamna ca totul a fost degeaba. S-au strans bani, multi bani. Si mult mai multi oameni stiu acum de ALS decat inainte.

Eu numesc asta o victorie a internetului. Si un pas bun in directia corecta. In loc sa fie ofticati de campanie, oamenii astia nemultumiti ar trebui sa se intrebe cum putea sa fie facuta mai bine. Dar nu toata lumea intelege online-ul. Si unii refuza, pur si simplu, sa participe la un trend „mainstream”. Indiferent de cat de mult ajuta.

Si da, redactorul de la Adevarul a zis ceva bine: sunt enorm de multe probleme grave care afecteaza mult mai multi oameni si care trebuie rezolvate. In mod singur vor fi campanii similare pentru multe dintre ele. Dar meritau si bolnavii de ALS putina atentie.

UPDATE: In urma postarii acestui articol am fost si eu provocat, aveti video-ul mai jos:

Published in sfaturi

Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bitnami