Aveti grija cand cumparati produse Apple de la eMag.ro

In general, eMag.ro este cel mai bun loc din care poti sa cumperi produse IT si electronice. Sunt cei mai prompti si cei mai seriosi. Aspectul care mi-a placut cel mai tare este ca atunci cand ai de dus ceva in garantie, il aduci la ei, si ei il trimit mai departe la service-ul autorizat. In mod normal, un magazin de IT si electornice, te trimite la producator sau la un service autorizat. In general aceste service-uri sunt greu de gasit si se poarta urat cu clientii. De asta prefer de obicei eMag.

eMag iPhone

Doar ca, atunci cand vine vorba de produse Apple, eMag are o mare problema. iPhone-urile, de exemplu, nu se repara niciodata in service, ci se inlocuiesc. Nici un service autorizat Apple nu va incerca sa repare un iPhone, pentru absolut orice defectiune, produsul este inlocuit cu unul nou. Chiar si cand este vorba de o defectiune de soft. Mai mult, pentru a inlocui un iPhone in garantie nu ai nevoie de factura sau de cutie si accesorii. Fiecare iPhone are un cod, tot ce trebuie sa faci este sa te duci cu el la ORICE service autorizat Apple si, daca are o problema, in cateva zile primesti unul nou.

Nu conteaza de unde l-ai luat, poti sa-l cumperi de la iStyle si sa-i faci service-ul la Noumax, daca Noumax e mai aproape de tine. Nici macar nu trebuie sa fi cumparat iPhone-ul din Romania, daca il ai de oriunde din Europa ii poti face service aici. In service nu sunt primite telefoanele cumparate de la Orange, Vodafone sau Cosmote. Dar prin intermediul lor, la fel ca iPhone-urile unlocked, dispozitivele sunt inlocuite pentru orice problema.

Aici intervine nesimtirea eMag-ului. Am avut doua iPhone-uri de la ei, si ambele au aceeasi problema: sunt importate din Hong Kong. Asta inseamna ca nu pot beneficia de service autorizat Apple in Europa. Ceea ce inseamna ca nu vor fi inlocuite pentru defecte in garantie ci vor fi reparate de un service care nu este autorizat cu piese contrafacute. Apple nu comercializeaza componente de schimb. Chiar si cand un dispozitiv a iesit din garantie, in service nu se repara, ci se inlocuieste pentru o suma de bani cu altul nou.

Asta inseamna ca nici un service nu are cum sa-ti inlocuiasca display-ul cu unul original, pentru ca nu exista display-uri originale pe piata.

Am avut, in timpul garantiei, probleme cu un iPhone de la eMag, m-am dus cu el la Noumax pentru ca mai avea garantie Apple si ma asteptam sa fie inlocuit cu altul nou in maxim doua zile. Asa se intampla intr-un service autorizat Apple. N-am luat cu mine nici factura, nici cutie, nici garantie pentru ca stiam ca nu este nevoie. Dar surpriza, dupa ce baietii de la Noumax au verificat seria telefonului, au constatat ca a fost cumparat din Hong Kong, si nu din Europa. Motiv pentru care Apple nu ii asigura garantia aici, in nici un service autorizat.

A trebuit sa ma duc la eMag, cu factura, cu cutie si accesorii si sa las dispozitivul doua saptamani la ei. In acest timp a fost REPARAT si nu inlocuit asa cum ar fi trebuit. eMag a pretins ca a fost reparat intr-un service autorizat Apple, dar, dupa cum am spus mai sus, nici un service autorizat Apple nu are capacitatea de a repara iPhone-uri. Ei doar le inlocuiesc cu altele noi.

Ulterior, dispozitivul a mai avut o problema, atunci a fost si mai grav, l-au pierdut in garanrtie. Dupa 15 zile n-aveau nici cea mai vaga idee unde e si cand se intoarce. Mi-au facut un ramburs si, ca sa nu fiu nesimtit, mi-am luat altul, tot de la ei.

Trebuie sa ma duc in alta parte pentru ca si al doilea iPhone luat de la eMag este tot din Hong Kong. De data asta nu s-a mai stricat, l-am scapat eu pe jos. Nici nu m-am mai dus la eMag, am mers direct intr-un service autorizat, fiind pregatit sa suport costul reparatiei. Ca de, l-am scapat pe jos, nu mai pot sa pretind ca e in garantie. Dar chiar si cand vrei sa platesti reparatia, intervine aceeasi problema, nu este acceptat in service, nici macar contra cost, pentru ca a fost cumparat din Hong Kong.

eMag a facut cu chestia asta o mare mizerie, am dat 23 mil pe un telefon care nu poate beneficia de service autorizat, nici in garantie si nici contra cost. Este bataie de joc. In mod normal ii admir pentru capacitatea lor de a rezolva probleme. De aceasta data se fac ca ploua si te mint in fata ca si ei au service autorizat, ignorand complet faptul ca service-ul Apple nu se comporta asa.

Produsele Apple sunt FOARTE scumpe. O parte din acest pret este platit pentru ca niciodata nu vei avea un produs Apple reparat, de fiecare data cand va fi o problema va fi inlocuit cu altul nou. Desi la eMag platesti acelasi pret pentru produsele Apple (iMac-ul este acum chiar mai scump la ei), NU BENEFICIEZI de aceeasi garantie.

Este posibil ca doar o parte din produsele Apple comercializate de ei sa aiba aceasta problema, asa ca sfatul meu este, daca luati un produs Apple de la ei, sunati la orice service autorizat si verificati seria produsului. Daca service-ul va spune ca nu poate fi reparat in Europa, returnati-l de urgenta si cumparati din alta parte.

In loc sa platesc 200 si ceva de dolari pentru un iPhone nou la service, stau si caut un iPhone cu alt defect pe Okazii ca sa fac din doua unul. Nu vreti sa fiti in situatia asta :)


  • gluga

    eu nu cumpar pur si simplu produse apple :)))) hater me

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      da ma, in rest emag e super tare, doar cu Apple sunt trolli

  • MariusB

    este o vorba foarte adevarata: domnia si prostia, se platesc :)

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      N-ai de unde sa stii ca exista problema asta pana cand nu cumperi si vezi.

  • Andrei

    Salut. Cum ai verificat ca telefoanele sunt din Hong Kong? Vreau sa cumpar si eu un telefon Apple de la Emag si ma lovesc de aceeasi problema.

    Multumesc anticipat.

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      Suni la Noumax sau iStyle, le dai seria telefonului si ii intrebi daca iti asigura garantie :)

  • Ionut

    Dezamagit de Emag.Am cumparat de Black Friday o Combina frigorifica
    Indesit BIAA13. E la mine din data de 29 noiebrie si nici pana in ziua
    de azi nu am primit Certificatul de Garantie. Astazi e deja 9 Decembrie.
    Au trecut deja 11 zile. Le-am trimis o sesizare inregistrata pe adresa
    lor de sesizari la doar cateva ore dupa ce am constatat lipsa
    certificatului si de atuncea le-am mai trimis inca 4 mesaje pe putin,
    toate fara nici macar un raspuns.I-am sunat de 2 ori. La telefon iti
    raspund niste domnisoare dupa 25 de minute de asteptat, ca in final sa
    te intrebe daca ai facut o sesizare, ce numar are sesizarea ai si iti
    spun ca sa ai rabdare ca, cu siguranta o sa iti raspunda cineva la
    sesizare si problema se va rezolva. La intrebarea cam pe cand o sa imi
    raspunda cineva la sesizare sau pe cand se va rezolva… iti raspund sec
    ca nu pot sa iti spuna nimic pentru ca nu stiu …Te paste un sentiment de
    furie si neputinta …. Asta e prima mea experienta cu Emag…. :( Una
    nefericita as putea zice.

    Am luat hotararea ca ultima solutie sa ma adresez oficiului pentru
    Protectia Consumatorului deoarece ma simt inselat…practic am cumparat un
    produs nou fara garantie.

    Cu parere de rau va spun ca, nu cred ca am sa mai cumpar vreodata ceva de la Emag … :(

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      De black friday tot timpul sunt intarzieri. Volumul de vanzari este foarte mare in raport cu staff-ul lor.

      Eu zic c-o sa-ti primesti garantia, dar sa nu-ti faci griji daca nu. Ai factura, iar in baza facturii emag e obligat sa-ti ofere garantie doi ani de zile de la momentul achizitiei.

      Asa specifica legea in Roamnia, n-au cum sa refuze. Cu certificat sau fara.

    • Ionut

      Vreau sa fiu un om cinstit si trebuie sa va zic ca recent cei de la Emag mi-au trimis Certificatul de garantie. Totusi mi-ar placea ca Emag sa aiba angajati mult mai bine pregatiti care sa poata sa ofere raspunsuri concrete si clare, sa para ca sunt stapani pe situatie si stiu ce vorbesc.(Am facut plangere si la ANPC, dar urmeaza sa mi-o retrag.)
      Radu Tanasescu, ai avut dreptate, dar daca aveau o comunicare putin mai buna stateam si eu mai linistit si ma scuteau de niste vizite inutile la ANPC.

      • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

        Adevarat, prin comunicare se rezolva multe :)

      • silvi

        Certificatul il ai in contul tau Emag !!!

  • Eu

    Nu e normal ce se intampla. De curand am avut si eu o problema cu Iphone-ul… crezand ca Emag, reseller autorizat Apple si cel mai mare magazin de electronice din Romania, lucreaza cu service autorizat Apple l-am lasat la ei sa imi repare display-ul crapat ca sa nu imi pierd garantia. Este corect ca a trebuit sa platesc pentru reparatie pentru ca socurile mecanice nu sunt incluse in garantie, dar nu e corect faptul ca mi-au anulat-o. Am aflat mult mai tarziu (de pe site-ul Apple si de la Customer Support Apple) ca de fapt service-ul la care a fost trimis telefonul meu e neautorizat Apple, desi cei de la Emag au insistat ca este. Cu alte cuvinte am platit niste bani, am avut 1 luna telefonul in service pentru un display spart, mi-au anulat garantia si m-au si mintit ca imi trimit telefonul in service autorizat. Bine lucrat, Emag! Tine-o tot asa!

  • Андреи Тотх

    Deci sa nu imi iau iPad de la emag?

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      Poti sa-l cumperi linistit daca esti dispus sa te lipsesti de garantia Apple si te poti multumi cu o garantie clasica.

      De obicei de asta costa mai mult produsele Apple, ofera, printre altele, o garantie mai buna, de iPad-uri nu stiu, dar iPhone-urile la eMag se repars cand se strica, nu se inlocuiesc cu un iPhone nou cum ar trebui.

      Eu pana la urma mi-am luat al doilea iPhone tot de la eMag, pentru ca era cu 600 ron mai ieftin decat la iStyle sau Noumax.

      Daca iPad-ul costa la fel si la eMag si la iStyle, ia-l de la iStyle.

      • Андреи Тотх

        Initial am vrut sa cumpar iPad-ul de pe iStyle dar apoi am vazut ca pe Emag costa cu 500 de lei mai putin. Acum insa, dupa ce-am citit blogul tau, cred ca mai bine dau 2450 cat era pe iStyle si dorm mai bine noaptea.

        Uite ce-am mai gasit: http://www.iphoneforum.ro/topic/24300-emagro-vinde-refurbished-uri-apple-fara-garantie-interna%C8%9Bionala/

        • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

          E mai convenabil, am avut chiar si cu iPhone-ul nou o problema imediat ce l-am scos din cutie.

          Mi l-au inlocuit instant ca eram in primele 30 de zile de la achizitie. Practic l-am dat inapoi si am luat altul, dar a fost stresant si a trebuit sa astept doua zile pana cand a venit urmatorul.

  • Adi

    Salut. Doar iphone-ul e mai special. Uite ce zic cei de la Noumax:
    =======
    Subject: Re: garantie iPad USA
    Buna ziua,

    Nu este adevarat. Singurul device cu regim special este iPhone-ul. Toate celelalte produse Apple au garantia internationala de 12 luni.

    Cu stima,
    PAUL Luxita
    Apple Solution Expert – Education, Apple Technician
    =======

    Iphonurile SUA&Asia nu au garantie Apple in Europa. Teoretic Emag ar trebui sa-ti primeasca telefonul, sa-l trimita in HK, iar cei de acolo sa il inlocuiasca pentru ca acolo are garantie apple, si din nou tot drumul inapoi.
    Evident ca n-o sa se intample asta, asa ca-l repara ei in service pe genunchi.

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      Mersi, uite nu stiam de treaba asta, tot de la cei de la Noumax stiam ca pentru produse Apple sunt probleme, dar ce-i drept doar cu iPhone-ul m-am dus in garantie.

  • MirelaG

    INTOTDEAUNA este bine sa fii CORECT INFORMAT!!! si, mai ales, sa nu ii induci si pe altii in eroare din cauza ignorantei tale…

    vezi http://www.apple.com/legal/warranty/products/emea-vad-universal-warranty-romanian.html

    “CUM VA PROCEDA APPLE ÎN CAZUL UNEI SOLICITĂRI DE GARANŢIE?

    Dacă transmiteţi o solicitare valabilă în cadrul prezentei garanţii, Apple poate alege:

    (i) să repare Produsul Apple folosind piese noi sau utilizate anterior, echivalente cu unele noi în ceea ce priveşte performanţa şi fiabilitatea sau

    (ii) să înlocuiască Produsul Apple cu un produs care este cel puţin echivalent din punct funcţional cu Produsul Apple şi compus din piese noi şi/sau din piese utilizate anterior, echivalente cu unele noi în ceea ce priveşte performanţa şi fiabilitatea sau

    (iii) să vă ramburseze preţul de achiziţie în locul returnării Produsului Apple.”

    • http://www.radutanasescu.ro/ Radu Tanasescu

      Ba sunt foarte bine informat, am vorbit chiar cu cei de la Noumax si iStyle, ei fiind singurii autorizati sa asigure suport pentru produsele Apple la momentul publicarii acestui articol.

      Tot ei, la acea vreme, declarau ca iPhone-urile nu se repara, ci se inlocuiesc, indiferent de unde au fost cumparate. Asta cu o singura conditie: sa fie importate oficial in Romania.

      Emag, la acea vreme, nu era distribuitor autorizat Apple, poate a deveni intre timp, dar iti garantez ca cel putin acum un an, inca nu erau. Asta inseamna ca iPhone-urile de la Emag, cel putin acum un an, nu beneficiau de nici o garantie Apple in Romania, drept urmare nici o clauza mentionata de Apple nu se aplica.

      Ceea ce inseamna ca Emag isi asigura singur service-ul, prin orice modalitati poate, inclusiv piese after market, care, repet, la momentul publicarii acestui articol, erau singurele disponibile in Romania, nici macar Noumax si iStyle nu primeau piese de iPhone, ci pur si simplu inlocuiau unitatile. Chiar si pentru probleme de soft.

      Degeaba imi dai un link valabil pentru produse importate oficial daca cele de la emag sunt aduse altfel. Daca ma uit acum la codul iPhone 5C-ului meu, luat anul trecut in Februarie de la Emag, imi arata ca am garantie in Hong Kong, si nici decum in Europa.

      Sunt de acord cu tine, trebuie sa fii bine informat si sa nu-i induci pe altii in eroare ;) eu vorbesc din experienta, tu mi-ai dat un link care nu se aplica situatiei descrise.